top of page
Search
Writer's pictureרוית נאור

משלחת בעקבות מושבת הגורילות הגדולה בעולם


משלחת בעקבות מושבת הגורילות הגדולה בעולם

מתי בפעם האחרונה הייתם במרחק נגיעה מגורילה? כן, כן הבת דודה הכי קרובה שלנו?

פחות מ-880 מושבות של גורילות נותרו בעולם – שליש מהן נמצאות בתחומו של הפארק הלאומי וירונגו שבקונגו - הפארק הלאומי הוותיק באפריקה. הפארק התגלה על ידי המלך הבלגי אלברט כבר בשנת 1925 ועד לשנת 1969 נשא את שמו של המלך והיה מוכר בתור "פארק אלברט".

אז אם אתם בענין של חוויה מסעירה של פעם בחיים – או בא לכם לשחק לרגע קל את תפקידה של דיאן פוסי (חוקרת הגורילות המפורסמת בעולם) – תתחילו לארוז, כי אנחנו בדרך לקונגו!

וירונגו פארק נמצא בצידה המזרחי של קונגו, על הגבול עם רואנדה ואוגנדה, והוא אתר מורשת עולמי. הפארק משתרע על שטח של 7800 קמ"ר ונחשב לאזור השימור הגדול בעולם של ניגודים ביולוגיים, וכולל בתחומו יערות, סאוונות, ביצות, משטחי לאבה, הר געש פעיל ופסגות מושלגות. אבל גולת הכותרת של הפארק הייחודי הזה היא ללא ספק תודות לרבע מכמות הגורילות שנותרו על פני כדור הארץ במקביל למושבות עצומות של שימפנזים.

בנוסף לחוויה האינטימית הצפויה לכם במפגש הקרוב עם הגורילות, יש בתחומי הפארק אטרקציות נוספות ומסעירות לא פחות.

אגם הלאבה הגדול בעולם נמצא למרגלות הר הגעש ניראגונגו, שהתפרץ בפעם האחרונה בשנת 2011– שווה את הטיפוס כדי להגיע לתצפית מושלמת על האגם המיוחד הזה. זהו הר הגעש שהתפרץ הכי הרבה פעמים באפריקה ובסך הכל מעל ל-40 פעמים מסוף המאה ה-19 עד שנת 2011.

לאחר שכמעט נכחדו – גם ההיפופוטמים שבו לאחרונה לשמורה המופלאה הזאת והם מתרבים בה בקצב מרשים.

הפסגות של ראוונזורי מזכירות מעט את הירח , ומתנשאות לגובה של מעל ל-5000 מטרים והן עוטות על עצמן שכבה נאה של שלג בכל ימות השנה.

אבל, עם כל הכבוד לפילים, טופי, מבחר אינסופי של ציפורים ודגים ששטים באגם, הסיבה המרכזית לבקר במקום היא השאיפה להגיע למרחק של (כמעט) נגיעה מהגורילות. אחת המושבות המרשימות יותר נמצאות על הר הגעש מיקאנו בגובה 4380 מטרים – מה שמצריך נעלי הליכה טובות והרבה אוויר..

טרק בעקבות הגורילות לא דומה לשום דבר שחוויתם בעבר. מתי למשל יצאתם לדרך כשאתם עוטים עליכם מסיכת הגנה על הפה והאף? כן, בדיוק כמו זו שיש לרופאים הנכנסים לחדר ניתוח. מתברר שבעל החיים המיוחד והמופלא הזה לא רק דומה לנו בצורה מדהימה אלא רגיש לכל הוירוסים שאנחנו עלולים לשאת עימו. ולכן, המשלחות היוצאות אל פסגות ההרים בעקבות מושבות הגורילות מגובות לא רק ברינג'רים חמושים, אלא גם במסכות פנים שאמורות להגן על הגורילות, מאיתנו בני האדם. הטרק בדרך כלל נמשך כשעתיים לכל כיוון. את שאר הזמן תבלו מאחורי אחד השיחים, כשאתם חמושים במצלמה ובחיוך שכנראה לא ירד מפניכם עוד זמן רב..

לאחר שבשנת 2016 ו-2017 הוצאתי את שתי המשלחות הראשונות למערה הגדולה בעולם שהתגלתה לאחרונה בויאטנם – בשנת 2018 תצא משלחת מיוחדת בעקבות הגורילות שבקונגו.

לפרטים נוספים: www.ravitnaor.com

101 views0 comments
bottom of page